Hur hanterar man en förändring till en med hybrid arbetsmodell? – PIs topp tre tips

 

Hur hanterar man en förändring till en med hybrid arbetsmodell?

 

The Predictive Index People Management Rapport visade att den nya hybrida arbetsmodellen ökar i samhället idag. Flytten mot en hybrid arbetsplats kan beroende på företag vara både svår att implementera samt hantera effektivt.

The Predictive Index har identifierat tre tips och fördelar som PI kan bidra med för långsiktig framgång. PI systemet kan hjälpa dig att:

 

1. Etablera struktur för dina anställda

Förändringar kan vara svåra för organisationer, därav är information en viktig tillgång för att kunna förbereda anställda och anpassa förändringsarbetet.

 

2. Hitta nya sätt att kommunicera

Kommunikation är grundläggande. Team Discovery har visats öka medarbetares både självinsikt och förståelse för sina teams, detta möjliggör en effektiv kommunikation både online och på kontoret.

 

3. Respektera allas behov

Din arbetsplats framgång reflekteras i de personer som arbetar där, oavsett om de är online eller på plats fysiskt. Hur bekväma anställda är att komma tillbaka till arbetsplatsen varierar och därför är kontakt, respekt och förståelse betydande.

 

Med detta sagt, alla arbetsplatser är olika och det är viktigt att hitta den hybrida arbetsmodell som passar bäst för just er organisation. The Predictive Index bidra med information, verktyg och förståelse för att underrätta i förändringsprocessen.

 

För mer information, kan ni läsa hela The Predictive Index Blogginlägg på deras hemsida här. För övriga frågor kontakta oss på info@predictio.com 

 

Vänliga hälsningar,

Teamet på Predictio